Ya Allah

Antara NASIB & TAKDIR adalah sesuatu yang lebih kurang sama. MEREKA akan berubah hanya dengan DOA kita & dengan KeizinanNya

Wednesday, July 3, 2013

Day 3

I still waiting for him to 'poop' but Ferret's poop sayang nak keluarkan kot.. huwaaaa...aku ni tersangat risau kalau ada problem palk dalam perut dia..blog2 yg aku baca kebanyakan mengaitkan dengan kidney prob..lagi ler aku risau.

Mood dia pula masih lagi kurang dari biasa. nasib baik dia nya mood makan masih kuat..hehehe..just minum saja aku kena paksa dia minum..bab minum mmg dia susah sikit even dia sihat pun mmg susah nak minum..kalau dia makan wet food aku tak kisah nau tapi dia hanya suka dried food only. aku pernah gak pancing dia makan wet food tu, tapi hampeh, dia just hidu lepas tu blah wat donno..pernah gak try letak sebelah2, last2 dia pi kat dried food gak.. takpelah, yg penting Ferret sihat kan sayang....

Bab makan ubat plak, macam biasalah mmg susah giler nak masukkan ubat dalam mulut dia..bijak sungguh dia keluarkan balik dari mulut dia..tapi aku paksa gak..Ades sayang, kalo ginilah awak tak baik kang..nanti kakak sedeh tau...memang sedeh bila paksa dia makan tapi hati ni lagi pedeh tgk dia terpaksa lalui kesakitan tersebut..

Petang tadi aku bawa dia pi tgk burung kat taman sebelah sbb dia mmg suka bunyi burung..sampai je kat umah org tu, wah dia dah tegakkan kepala dia..tapi sekejap je sbb dia kan tak sedap badan, belakang dia masih sakit tu yg dapat nak berdiri tegak lama2..tapi aku salute Ferret ni, walaupun dia sakit dia sangat TOUGH dan STRONG!!!!

NOTA KAKI
~Kakak SAYANG Ferret!!!~

No comments :