Ya Allah

Antara NASIB & TAKDIR adalah sesuatu yang lebih kurang sama. MEREKA akan berubah hanya dengan DOA kita & dengan KeizinanNya

Tuesday, July 2, 2013

Day 2

Hari ni Ferret tak Yak..mungkin tulang belakang dia sakit nak teran..aku tgk selwera mkn dia ok cuma makan sikit dan taknak minum air. macambiasa lah, mmg kena paksa lah jawapnya...
pagi tadi bagi dia mkn ubat tahan sakit dan antibiotik..mmg seksa as usual tp ok sikit sbb aku bagi dia dgn mendogakkan kepalanya ke atas..sayu hati bila tgk dia macam tu..lepas aku bagi dia mkn ubat, aku pun siap nak pi kerja. dia duk dpn pintu tgk org lalu lalang..sedeh seh..mcmna pun aku tau Ferret seekor kucing yang tabah..just aku sedeh sbb dia duk relax je tanpa boleh bermain seperti biasa..

setiap petang aku siram pokok bunga, aku mmg ajak dia teman kan aku..takut gak bila tgk dia lompat tembok tu tp Alhamdulillah dia naik sekali je. so, dia akan ambik angin sambil tgk org, motor, kete dan kwn2 dia lalu lalang depan umah aku..sebelum tu aku akan bw dia jejalan naik kete agar dia kurang stress. at least, dia dapat bergerak senam kan?

Malamnya plak aku akan bagi ubat, pantau makan dan minum dia seperti biasa..kakak berdoa pada Allah semoga Ferret tabah menghadapi dugaan ini dan sabarlah sayang, Insha'Allah Ferret akan boleh bermain sperti dahulu

No comments :