Ya Allah

Antara NASIB & TAKDIR adalah sesuatu yang lebih kurang sama. MEREKA akan berubah hanya dengan DOA kita & dengan KeizinanNya

Monday, January 19, 2015

The busiest preparing on Stuffy

Dlm 2 minggu sblm nk pi tu, brg2 dah siap kemas masuk dlm beg sbnrnya..but since nak pi sana Winter time, i should re-check my stuff again..adeh, dh keluar masuk balik brg2 tu..yg wat aku lemah tu psl beg deuter aku 55l, of course lah beg hiking yg xde zip tepi tu..dah kena bongkar balik brg2 tu..adalah dlm 2 or 3 kali kuar masuk..last2 aku malas nk kemas..kang ada je yg nk kuar masuk brg..
So, hari isnin (5/1/15) mlmtu, aku final list brg yg hendak di bawa ke sana..ptg Selasa (6/1) aku kuar beli brg2 yg xde dlm list..and mlmnya,complete lah sudah mengemasnya yg mana akhirya 2 beg berjaya di bawa ke sana..tu pun setelah discuss dgn kwn aku yg beg dia hanya 15kg..so tumpang lah beg aku yg 5kg tu (deuter) checkin luggage..
Alhamdulillah sepanjang aku wat itinerary yg berapa kali berubah ntah xde mslh..ms 1st list tu aku main hantam saja letak tempat psl aku still xfhm subway sistem dia..pening nko..mula2 aku tgk line dia 1-9 (metro) aku dah mabuk..tu blm masuk line2 kecik (korail). padahal aku dah banyak baca blog org lain since 2012 lg..pun bengap gak pd perkiraan aku..kwn aku plak ms tu dah dpt itinerary aku yg 1st nasib baik xbyk tanya mkin sbb dia pun xfhm psl subway sistem tu..yg dia tau ms tu dpt pi lotte world n Nami Island pun dh ok..lain2 tu dia xkisah..for me, tersgtlah kisah psl aku yg bakal guide derang hokey yg nothing for good nih wlpun dah pnh pi busan.. cesss, sakit ati balik bila ingt Busan..dahlah takmoh ingt busan dah..makin BOSAN dibuatnya...
Dalam bulan 11 rasnya lah ntah mcmana ntah lps aku donlod JIHACUL tu, tetiba je aku terus fhm sbb masa tu aku tgh tgk diari..dlm diari kita tu kan ada sistem subway..wah...bangga giler time tu sbb dah terus fhm...so, apa lagi, aku terus revise balik itinerary tu..and kali ni aku wat sungguh sesungguhnya..semangat weiii dh fhm..hahahaha..adalah dalam 2 kali tukar itinerary sbb nk sesuaikan line 1-9 tu. The final revised on 3/1/15 aku tulis tgn je psl dah mls taip n ngadap laptop..yg pasti di sana nnti pasti akan bertukau plan balik..apapun yg tempat yg bakal kami nak pegi dah ada dlm tu..just nak sesuaikan keadaan sahaja.

No comments :