Ya Allah

Antara NASIB & TAKDIR adalah sesuatu yang lebih kurang sama. MEREKA akan berubah hanya dengan DOA kita & dengan KeizinanNya

Sunday, January 18, 2015

Another dream comes true

Permulaan awal tahun dan mungkin penutup untuk aku mencuci mata dan mempelajari budaya di negara orang lain.. 7 hingga 13 Januari 2015 was the date i never forget in my life since i've been at Seoul, South Korea...
Kali ni the feel a bit different cos i travelled with friend whom i know them from Beijing trip last dec of 2013.. Actually i'm not excited at first because i still aware of what was happening to me last trip to Busan on April of 2014. That's why i still not buy the flight ticket even though the date last remain about 2 weeks..hihihi, gilek tak gilek aku time tu..nampak sgt tak serius nak pi sana..padahal member aku dah excited tak sabar nak pi dah..
Talk about tiket ni tetiba aku teringat pasal 'ticket hunting'. Aku pernah terbaca kat mana ntah tips nak beli tiket murah..byk nau tips tapi yang aku tak terlupa sekali ialah kekadang airlines akan bagi harga tiket murah kalau kita beli last minit...yeke? so, aku pun nak try gak kan..mana tau berkesan kan? lpsni boleh wat lagi kalau nak pi mana2 kan..of course lah in my budget kalau nak beli last minit. lagi satu, aku beli lambat pasal duit dalam bank dah zero..sadis seh..hahaha..suka nau shopping online aku nih!
So, nak jadikan cite dalam bulan 9 or 10 kot, aku pun dah tak ingat dah..i tried check any airlines yang murah such as MAS, Korean Airlines, JAL and of course AA X.. wah...gilek mahal utk bajet aku about rm1300 jek pasal beli last minit..kalau beli awal rasanya kurang dari tu kot.. tapi utk AA X aku tak letak tinggi dlm rm1200 je..nama pun cheap flight kan.. tgk punya tgk time tu
=> MAS dlm RM 18++, lps tu turun sikit dlm RM 16++ (mcm ok) dan tetiba je pada 29 & 30 Disember terus RM 1358!!! mak gilek murah aku rasa time tu pasal dah kena dgn budget aku yg beli last minit nih...
=> Korean Airlines plak maintain RM 18++ and above.. so aku terus takmoh hunting lagi dah..mahal nau
=> Japanese Airlines plak transit kat tempat dia..malas plak nak transit2 ni even harga nampak mcm ok dlm RM 18++
=> Airasia X plak masa mula2 aku tgk dpt RM1049 luggage only RM69, then RM1179, then RM1269, RM1079 dan pada 29 & 30 Disember maintain balik RM1049 dan yg sedihnya luggage RM89..pandai ko promote ye AA x..
Masa 30 Disember aku dah kuat nak beli MAS maklumlah bkn selalu dpt naik airlines tu..disebabkan kwn aku tu beli tiket pagi so i've to buy AA X gak.. TT_TT.. So, dengan rasminya pada 30hb berkenaan aku terus beli dan check in KL-Seoul dulu... So, the countdown has started at the time..huhu..
Sbnrnya planning aku nak ke seoul lama sudah..rasanya dlm tahun 2013 aku dah plan nk pi tp time tu ingt nk pi dgn pakej.tak terpk plak nk backpacker style..dlm ujung bln 12 (2013) aku tetiba teringt dgn blogger yg sengal tu cr partner nk pi busan, katanya nk genapkan 4 org tp dlm blognye dia ckp org lain yg heboh nk ikut ko..hak tuih ko lah! sukati aku je melalut plak..(evil laugh)..dlm bulan feb 2014 rasanya sblm pi Busan lagi aku dah list tmpt2 yg aku nk pi kat seoul nanti.. disebabkan byk tmpt yg aku nak pi nnti, of course lah kena budget cheapskate..sbb tu lah aku wat keputusan nak join KK sengal tuh..konon2 nak bljr backpacker dr dia..cess, mcm harem je style backpacker dia..menghabiskan duit kat teksi je..backpacker apa tu ek? luxury backpacker kot dia nya style..ambik kesempatan sungguh makcik tuh! geram aku dgn dia tak abes lg siottt! (evil laugh)

No comments :