Ya Allah

Antara NASIB & TAKDIR adalah sesuatu yang lebih kurang sama. MEREKA akan berubah hanya dengan DOA kita & dengan KeizinanNya

Monday, January 19, 2015

D Day....1st (7th January)

Dalam pukul 4 pagi terus pi KLIA 2..meet kak Lani n hubby kat old town coffee..dlm pkl 6 pagi, settle sudah check in..dlm pkl 8.20 kot flight boarded..pagi tu rasa lapau sesangt..dlm pkl 9.30 gitu baru dpt mkn..xramai org harini..mkin sbb ari keje..kali ni turbulence tak teruk sgt..alhamdulilah..dlm pkl 3.15 flight touched down kt incheon international airport..kapten kata tiba awal 5minit..yeke? apapun aku dah sampai..huhu..lps claim baggage, terus kami cari 7e nak beli T-Money..aku plak nk top up je psl dah ada sblm ni..tp yg wat aku musykil, knp aku beli 3000 won tapi kwn aku beli 2500? apa beza ek?takkan psl tulisan seoul pass je dah 500 won? sengal...
After that, we're hurry to find AREX because it's almost getting dark at 4pm..mcm pkl 6.30 ptg plak aku rs time tu..kami sampai kat BoA GH dlm pkl 5.30 gitu..gelap siut...dlm magrib gitu..mmg dah nk masuk maghrib pun...Kim Seoha n Moon Insik yg sambut kitaorg..lps byr balance n deposit kami trs pi bilik memasing..

Dlm pkl 6.30 ptg, kami trs pi ke destinasi pertama Cheonggye Stream..seriusly santeeekkk time mlm..tapi mlm tu mcm xramai org..mkin psl xde festival tanglong kot...tapi aku pi mlm tu adalah sikit tanglong2 lampu kt situ..
sejuk weiiii..tu still excited tu...kami sempat sampai ke sungai yg kelima, lpstu xtahan psl kesejukan yg agak melampau..then, kami stop by kat holly's coffee (4500 won)utk menghabakan badan.. ingtkan nak balik je lps tu, tetiba je aku terpandang kanan n nmpk plak patung general 이순신..masa tu aku dh agak mbe tu Ghwangmun Square ni..so apalagi aku terus ajak ke situ je..dah alang2 kan..takut tak sempat pi kang..xtau ada event apa masa ni..
The Statue of King Sejong on Night

Dalam pukul 10.30 gitu kami balik lps dpt melawat 3 tmpt tu..sebelum tdo, turun pantry makan megi..lapau weiii..

No comments :