Ya Allah

Antara NASIB & TAKDIR adalah sesuatu yang lebih kurang sama. MEREKA akan berubah hanya dengan DOA kita & dengan KeizinanNya

Saturday, July 23, 2011

아이고야!!!

opening....ㅋㅋㅋㅋ
aku nak gelak dulu sebab asyik nak gelak je bila teringat hal lunch td..
td member opis ajak teman dia jumpa timbalan BPI kat kedai makan..hati ni rasa mcm berat jek sbb;
1)엄마는 suh ambik duit dia..
2)ada keje aku yg blm settle
3)pendek kata hati mcm tak best lah...

tapi akhirnya aku pi gakk sbb nak gak kenal org kuat kami..yg buat tak best tuh,bos aku ada plak ikut..hhuhu..makin soganlah dibueknyo....takpe,makan jelah..tup2 tgh mkn driver dia dtg plak..aku yg tgh mkn nih sambil otak tgh berfikir ntahapantah tiba2 diarah suh ambikkan nasi putih utk mamat ni..aku yg tergezut tu terus bangun bertindak mengikut arahannya tanpa sedar baju kurungku telah meliputi kerusi bulat yg aku duduk tanpa ada sandar dibelakang, terus tergolek ke simen...
HADOIIIII...엄머니이이이이이...너딸이이이이...후후후후

malu seh....the best nya ialah mereka wat bodo jek tapi yg senyum beruk pun cover jek aku nye malu...huwaaaa...ni kali kedua aku rasa sgt segan selepas the 1st yg pnh aku alami dulu..hahaha..malu aku nak ingat balik..

ptg tadi meeting bos besar start pkl 3pm,aku terkial2 plak nak bersihkan cawan..last2 bos aku tinggai gitu dan terus masuk bilik meeting..ㅋㅋㅋ.ingatkan habis gitu jek..rupanya smpi pkl 4.15pm bos aku ngamuk lg psl makan tak sampai lg..kesian abg kwn sepejabat aku sbb tu dianya event..aku ni yg tak pnh tgk bos aku marah gila2, apalg,takut beb..bygkan bila org tua mengamuk akibat terlalu memendam perasaan marah sebab dia bukan jenis yg susah nak marah gila2..sedih pun ada sebab org yg anta makanan tu mcm nak sabotaj tmpt kami je..

on da way nak balik umah plak ada kisah yg sgt menghanginkan aku plak..mentang2 awek ada kat sebelah,ko bwk kete 50per/km plak yek??bakau darah tul aku tgk..kete honda dpn aku masa dah bg lampu liplap pun dia wat bodo jek..last2 aku pun hangin beliung takleh kawal lg..sampai kat selekoh,aku terus pintas dia dgn wat lap maut utk dia..hahaha..tergezut member seh!!aku sendiri pun tergezut sbb kat selekoh aku leh wat gitu..insaf sekejap time tu gak..hehehe..yg lawak sikit, ngam2 sampai kat aku,trafficlite merah plak..aku ingat mamat td belok mana2,upanya dia stop kat blkg aku plak..hadoi,dia dpt kejar aku gak sbb red traffic w/pun dia speed 50..tiba kat traffic lite kedua,dia pintas aku plak sbb dia ambik line kanan..

sekian jelah utk harini

NOTA KAKI
* aku dah terbiasa follow my inner heart bila wat sesuatu keputusan sbb setakat ni aku jrg tersilap slps wat pilihan..aku pernah langgar my inner heart b4 sbb nak testing diri sendiri akhirnya aku terjerumus dlm kesilapan tsbt!!then perkara yg sama berulang seperti peristiwa di atas..heheehe

* what u give, u got back..

* sentiasa sabar dlm pemanduan sbb maut takkan dtg tunggu kita.. (aku dah pernah eksiden pun ni pun masih tak insaf..Astaghfirullah!)

* kawallah perasaan amarah dalam diri..

No comments :