Ya Allah

Antara NASIB & TAKDIR adalah sesuatu yang lebih kurang sama. MEREKA akan berubah hanya dengan DOA kita & dengan KeizinanNya

Friday, February 20, 2015

D Day 6th...(12th January)

That was the last day in Seoul for seeing sight..Our day began about 8.30am kot..tak ingat sudah..hatiku sudah di Malaysia..homesick...huhu..time tu, seriously kakiku sakit tahap extreme! Nak pi 님이섬 plak tu..hadeh... Nasib baik dari GH kami senang naik train ke Gyeongcheon transfer terus ke Gapyeong Station..dalam hati aku ada terfikir nak pi Petite France dulu, so masa kat Cheongpyeong station aku ajak kak Lani turun situ dulu pi Petite France, tapi dia nak pi Nami Island..ok, kat situ nanti ada ceritanya..ㅋㅋㅋ
Lebih kurang dalam pkl 10.30 sampai di Gapyeong Station..ambik teksi and turun kat car park..kami kena menapak plak..sadis...sampai kat Nami Island dalam pkl 11.15am..Simple map to show the whole island
Rasanya kalau Autumn time, kompom awesome view kat sini ㅠ_ㅠ
Kat sini kami habiskan masa dalam 3jam kot pakej makan dan solat sekali..lps tu terus gerak pi Petite France...kami sampai jeti dalam pkl 2.15 or 2.30 kot..yg pasti sampai situ pukul 3ptg..ada blogger ckp pi situ dr Namiseom only 15 minit and fees dlm 4k..tapi..huwaaaaaa, sekali kena 28000 won..makkkkkk, terkena aku...kalau tau, beli tiket bas je..lg senang..wahhh..pengalaman aku ke situ, betul2 aku jadikan ianya sebagai pengajaran or pelajaran?dua2 pun boleh...
Drama and show yang pernah derang wat kat sini
Petang yang awesome dalam pkl 4.06 ketika gambar ini diambil
Picture keempat yang diambil ketika baru sampai kat sini
Dalam pukul 4.45 or 5 kitaorg ambik teksi selepas membuang masa tunggu bas yg tak kunjung tiba..teksi plak satu hal..kami nak ke cheongpyeong ajusshi ni ckp "my taxi only go to Gapyeong station..perghhh, bengang siot bila dia xnk drop kami di Cheongpyeong station..nk xnk kena gak ke situ...duit lagiiiii! hadeh!!! totally waste a time pusing2..sakit kepala aku pk masa tu..

Sampai Hongdae dlm pkl 7.30pm..kompom gelap..kali ni aku dah malas nak cari betul2 hello kitty cafe tu..misi kali ni banyak bertanya Koreans..dlm 10 minit terus jumpa Cafe Kitty ni..Pinoys tersangatlah ramai kali ni..ku..
Hmmmmm...betullah derang ckp, xdelah best sgt kopi nya cuma design je kot..kreatif n inovatif Korean nih..Lps tu pusing2 area Hongdae ni and last shopping aku ialah Masker and masker lagi..tu jelah yg murah kat sini..kalau nak banding dgn harga Malaysia, tersentap aku jap..kat sini RM 10 boleh dapat 8 pcs or 10 pcs..depends on the brand..Habis round, balik GH makan and prepared our stuffs and ready to fly...malam ni tido lambat sikit sbb esok xde aktiviti dah...

No comments :