Ya Allah

Antara NASIB & TAKDIR adalah sesuatu yang lebih kurang sama. MEREKA akan berubah hanya dengan DOA kita & dengan KeizinanNya

Saturday, May 2, 2015

a coffee addicted!

Lama sudah tidak menaip atas pena siber ini... too much work and got stress lately...tetiba plak rasa nak menaip malam ni..

Nak cite pasal kopi.. i'm totally addicted into coffee especially espresso.. biasanya i just minum kopi mahkota dewa tu je..a cup of sip is must! Tapi hari ni rasa mcm nk minum lattè. apalagi susu still ada, just campur jelah kan.. dlm 2jam gitu, i feel like my chest seem beating so fast and i think it's about the coffee..

Dulu pernah gak kena sbb dlm 1 hari i took 2 cups coffee before..huh, apalagi hangin satu badan..ingtkan nak stay up tapi terus tumbang psl terlebih caffeine. Adeh, bila dh bertambah umur ni, kesihatan mmg tak blh diabaikan..

Bab supplements, i just take habbatussauda n madu je.. I used to a shaklee distributor psl nk mkn vitamins yg byk tu but i surrender a long time psl aku kurang minum air masak. yolah dlm 1 hari tu nk minum smpi berliter2..tak rajin den nk pi jamban berkali2 even if itulah yg bagus utk mencuci perut.. logiknya, bila kita ambik pills, badan kita mmg kena minum air byk psl organ kita nk berkumuh...mcm demam gak. Klo kita mkn pills yg doctor bg, haruslah kita minum air dgn byk so that pil tu sng dissolve kang..

So, skrg aku mula rasa mual2 mcm nak muntah tapi tak kuar pun..just loya. Minum air suam pun legakan sikit je tapi asyik sendawa plak tapi best plak sbb angin dalam badan kuar. Apapun, kalo ada yg rasa normal minum kopi 3kali sehari tanpa ada apa2 rasa, TAHNIAH lah because i miss that time since minum kopi dgn happy. But now i only can drink per cup daily except weekend. Only weekdays..

1 comment :

DiNaZ said...

Dear,
Yes... aku pon suka kopi satu ketika...tp sekarang tak kena jaga kesihatan diri... tp hebit yang aku x leh tinggal ialah bau kopi... that y aku beli kopi hang tuah then simpan dalam bilik...bila rindu aku akan keluarkan kopi dari tong dia nk cium dalam2... so otak akan aktif time tu... nak bkn.x boleh tp aku kalah dgn kopi x kira o or susu...compom aku akan tido satu hari...serius.... now batter air kosong jek hihihi....